Пропускане към основното съдържание

НАП въвежда комплексно административно обслужване


НАП въвежда комплексно административно обслужване



От 25. 03. 2015 г. се въвежда комплексно административно обслужване (КАО) в дейността на администрациите, предоставящи обществени услуги, без да е необходимо заявителят да предоставя информация или доказателствени средства, за които са налице данни, събирани от извършващия административната услуга. Национална агенция за приходите издава множество документи (в т.ч. различни видове удостоверения – за наличие или липса на задължения, за декларирани данни, за платени данъци и осигурителни вноски и др.), които са необходими на клиентите за целите на ползването на предоставяни услуги от други държавни и общински администрации.

В случаите, когато искането се отнася за КАО, то може да бъде подадено пред всеки административен орган, който участва в него, като административният орган, пред който е подадено искането, следва да образува производството за КАО.

В заявлението за прилагане на КАО (по образец) се посочва точното наименование на административната услуга, чието производство следва да се образува, както и органът компетентен да издаде административния акт.

Заявлението може да бъде подадено в офис на НАП или по пощата. В случаите, в които заявлението се подава в офис на НАП, същото може да бъде подадено лично от лицето или от упълномощено лице. В заявлението задължително следва да е отбелязан начинът на получаване на индивидуалния административен акт, както и да бъдат приложени допълнителни документи и документ за платена такса, ако се изискват такива от компетентния орган за извършване на услугата. Срокът за произнасяне от компетентния орган започва да тече от датата на получаването на преписката от административния орган, образувал производството за КАО (пред когото е подадено заявлението за КАО).

Коментари

Популярни публикации от този блог

Отчитане на наеми

Физическо лице предоставя помещение под наем на фирма за извършване на дейност. Сключен е договор за наем между двете страни,като в него са отразени: срока за отдаване на помещението, размера на наема, начална дата и срока за плащането му. Същественото в случая е, че в една от точките фигурира следното условие: Фирмата- наемател се задължава да извърши ремонти и реконструкции по сграда за сметка на наема, като ще удържа сумите до пълното им погасяване, без да се изисква изрично съгласие от наемодателя.

Данъчно облагане на изплатен наем от самоосигуряващо се лице, което е собственик на ЕООД

Следва ли да удържа, декларира и внася данък от посочения наем от самоосигуряващо се лице, което е собственик на търговско дружество и е платец на доходи от наем, когато: ползва наетия имот само за жилищни нужди, и когато ползва наетия имот и за дейността, за която е регистриран като самоосигуряващо се лице. Становище на НАП от м.май 2017 г.: В чл. 44 от ЗДДФЛ се изисква авансовият данък за доходи от наем да се удържа и внася при изплащане на дохода от платеца, когато той е предприятие или самоосигуряващо се лице. Така механизмът за авансово облагане на тези доходи се доближава в максимална степен до възприетия за доходи от извънтрудови правоотношения. Когато платец на дохода /наемател/ е предприятие или самоосигуряващо се лице, авансовият данък трябва да се определя и удържа от предприятието или самоосигуряващото се лице, а когато платецът на дохода е физическо лице – наемодателят ще има отново задължението да определя и внася авансовия си данък. В тази връзка определянето и

Регистрация по ЗДДС

Регистрация по ЗДДС Регистрацията по ЗДДС е задължителна и по избор . На регистрация по този закон подлежи всяко данъчно задължено лице, което е установено на територията на страната и извършва облагаеми доставки на стоки или услуги.  На регистрация по този закон подлежи всяко данъчно задължено лице, което не е установено на територията на страната и извършва облагаеми доставки на стоки или услуги, различни от тези, по които данъкът е изискуем от получателя. Задължителна регистрация Задължителна регистрация при достигане на облагаем оборот от над 50 000 лв. (чл. 96, ал.1 от ЗДДС). Данъчно задължено лице с облагаем оборот 50 000 лева или повече за период не по-дълъг от последните 12 последователни месеца преди текущия месец е длъжно в 7-дневен срок от изтичането на данъчния период, през който е достигнало този оборот, да подаде заявление за регистрация по този закон. Когато оборотът е достигнат за период не по-дълъг от два последователни месеца, включително текущия, лицет